“Cal gaudir del plaer del moviment per
tal
de poder gaudir del plaer de pensar i
escriure”
Adquirir bones habilitats motores constitueix una eina
fonamental per al desenvolupament físic, l’esquema corporal i l’escriptura.
Quan un infant executa nous moviments de manera voluntària, ha de
fer un esforç d’atenció important, sovint coordinant diferents sistemes: el
locomotor, el nerviós, el visual, etc. A mesura, però, que vagi repetint els
diferents moviments (els vagi entrenant), els anirà perfeccionant i molts
d’ells passaran a ser moviments automàtics: moviments voluntaris que, tot i ser
intencionats, es fan sense pensar i que permeten fer una altra tasca mentre es
realitzen perquè no requereixen de cap habilitat i esforç.
La grafomotricitat, és l'aspecte que més es treballa, sobretot a nivell de mecanisme, durant
aquest 2n curs. És l’os de 2n d’E.I.!
Durant aquest curs, s’han de realitzar tots els mecanismes previs a qualsevol
grafia, ja sigui lletres o bé nombres. Això vol dir que, abans de fer qualsevol
lletra o nombre, s’ha de fer uns exercicis i grafismes previs a l’escriptura
d’aquesta. De fet, ja ho fèiem l’any passat (fer el traç amb el cos, a la
paret, a terra, amb farina, amb serradures,
a la pissarra, amb el dit, a l’aire, etc.). Ara ho seguirem fent,
però centrant-nos en aquells passos i mecanismes que necessiten per fer les
grafies de les lletres i dels nombres.
Per aquest motiu, per motivar-los i facilitar-los l'aprenentatge hem preparat un RACÓ DE GRAFOMOTRICITAT.
En
aquest racó repassaran, manipularan, experimentaran, realitzaran...
(amb diferents eines i materials) les diferents grafies, grafismes,
sanefes, lletres, nombres, noms, etc. plantejades.
A
part, a l'aula hi haurà penjats, en vertical les lletres i els nombres a
treballar, per tal que els infants puguin practicar-lo .
Aquí en teniu una mostra...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada